Återanvända kurser i Classroom

Nej, funktionen finns inte än. Många lärare önskar att Google snart förändrar det.

Just nu, det enda alternativet är att arkivera sina kurser, men skulle du vilja sedan återanvända ett inlägg eller en uppgift är du tvungen att aktivera kursen, inget som jag tycker är smidigt, speciellt om du har använt Classroom i två år och har hunnit skapa många, jag har runt 20. Mycket tid går åt att hitta rätt bland de arkiverade kurser.

Min planering ska vara snabbare och jag vill få snabbare tillgång till innehållet.

Jag kom på att organisera det istället på ett Dokument. Markera hela ditt flöde och kopiera det till ett dokument. Allt kopieras, inklusive länkarna.

Skärmavbild 2017-08-15 kl. 22.16.12.png

Med  olika dokument kan jag organisera innehållet i mappar och få bättre koll på innehållet. Vill du hitta något är det snabbt med Ctrl + F

 

TILL SIST: En bra tip:

Visst kan det vara jobbigt att öppna elevernas arbeten när man rättar olika uppgifter?

När du endast klickar på en elevs arbete öppnas en ny flik och sedan måste man återvända till Classrooms flik och klicka igen en gång till..

Gör det snabbare genom att trycka på Ctrl och klicka på elevernas arbeten då kan du öppna flera arbeten samtidigt och du inte behöver byta flik för det.

Skärmavbild 2017-08-15 kl. 22.44.57

 

Lämna en kommentar